zondag 8 januari 2012

Achter de wolken.....

...Schijnt de zon
Wat een onstuimige dagen.....weken...maanden (als het in Januari zo door blijft gaan).
Met een beetje geluk zit er een dag tussen dat het wat rustiger is en de zon zich even laat zien.
Op zo'n dag kunnen er nog steeds dreigende wolkenluchten hangen, maar daarachter laten de zonnestralen zien dat het toch best een mooie dag is.
Deze fotoserie is nog van 30 december, dat was zo'n schaarse zonnige dag waarop ik het AWD in ben gegaan om daar een middagje rond te sruinen.
Damhertjes, wat is het AWD zonder deze mooie dieren. Veel hindes en jonge dieren, maar waar zijn nou toch die damhertmannen gebleven. Dit hertje stond wat te grazen en ik ben gaan zitten om het diertje (en de andere herten) rustig te bekijken, af en toe een foto nemend. Hier keek het hertje even om en ik drukte af.
Damhertjes in de zon...
Nog steeds zittend op hetzelfde plekje kwamen de herten gewoon langs lopen.
Ook de jonge hertjes waren aanwezig en ze zijn al bijna net zo groot als de volwassen hindes.
Dat het een mooie dag was is hier wel te zien. De gaai zit lekker in het zonnetje, en daarachter, waarempel...blauwe lucht.
Pimpelmeesjes waren ook weer volop aanwezig, deze foto moest ik tegen de zon in nemen.
Het prachtige landschap van de Amsterdamse Waterleidingduinen,het goudgele riet, het water waarin de wolken spiegelen. Hier kun je toch uren rondlopen, en met een beetje geluk kom je geen mensen tegen, maar zie je wel vogels of een vos of ree.
 
Ik kwam op het groot Zwarteveld en ineens verdween het zonnetje achter een donkere buienwolk. Zou het droog blijven?
Ja hoor, achter de donkere wolk straalde de  zon haar licht bundels uit. De wolk dreef over en ik wandelde genietend van de mooie dag door naar de uitgang Zandvoortselaan.
In deze tijden van grijs, nat en onstruimig weer, ben ik helemaal blij met zo'n zonnige dag.
En dan geniet ik er nog meer van dan anders.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita