zaterdag 28 april 2012

Polders Poelgeest: April 2012

Ik plaatste eerder een blog met een vogelvaria van de de vogels die ik in Maart in de Poelgeest Polders had gefotografeerd. Ook april bracht weer mooie vogels naar de polder en ik probeerde daar een paar leuke plaatjes van te schieten.
Een zingende blauwborst! Dat stond al een poosje op mijn wensenlijstje. Ik was ook heel blij dat ik op 6 april deze foto kon maken. Geen topfoto (zoals ik ze in andere blogs heb gezien), maar voor mij  een weergave van een heel mooi natuurmoment.

Ook op 6 april, een vrouwtjes kemphaan.
En een witte kwikstaart
Grutto in avondlicht (5 april)
Spetterende Canadese  gans
De Poelgeest polders....niet alleen een plek  om vogels te fotograferen. Er lopen ook veel schapen rond, die soms best fotogeniek zijn.
Of je ziet ineens een haas in het gras liggen.
 
Weer terug naar de vogels
De kieviten zijn er nog steeds, het zal mij niet verbazen als er volgende maand kleintjes zijn.
De kleine plevier zag ik al op 6 april maar deze foto is van 14 april. Dit kleine vogeltje is ook elk jaar weer in de polder te vinden.
Dit tapuitje bleef even mooi zitten voor de foto (wel op een lelijk object).
De eerste boerenzwaluw van dit jaar....o jee, 1 zwaluw, je kent
het gezegde, dus wat zullen we nu weer voor zomer krijgen.
En ook op 14 april liet de blauwborst zich zien...en horen.
En in April werden de eerste gansjes geboren. Zo schattig.
Grutto grutto grutto, Als er een roofvogel in de buurt is, dan vliegen alle grutto's tegelijk op.
 
In de volgende poelgeest blog zullen in ieder geval een fuut met jongen, meerkoet met jongen en een bosruiter van de partij zijn....maar ik hoop deze maand ook nog jonge kieviten te zien en lepelaars. Wie weet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita