zaterdag 30 juni 2012

Polders Poelgeest: juni 2012

Ook in juni was ik regelmatig met mijn camera in de Poelgeest polders. Hieronder een selectie van de foto's die ik deze maand maakte.
De kleine karekieten (of is dit toch de Snor) lieten zich begin juni een paar keer goed zien, wat hoger in de rietstengel. Jammer dat de tweede vogel verscholen gaat achter een van die stengels.
Arme vlinder....
Hier had de vogel een kleine vos te pakken. Voor mij wel een mooi fotomomentje natuurlijk.
 
Even verderop....alweer een mooi fotomomentje.

een jonge scholekster, wat een lekker wollig verenkleed heeft ie nog.
Moeder was in de buurt, omdat ik ze niet wilde verstoren liep ik rustig verder....
om deze twee kleine plevieren op de foto te zetten.
Bergeend in de avondzon, mooi met die blauwe bloemetjes ervoor.
 
Jahh, dit was een supermoment...een jonge kievit op zo'n 5 meter. Gaaf.
Het beestje kwam zelfs nog dichterbij...
Met zijn tweetjes. Dit zijn dan van die kleine dingen in de natuur waar ik heel blij van kan worden. Jonge beestjes, ongestoord, lekker dichtbij en dan kunnen fotograferen bij het mooie avondlicht.
Een jagend visdiefje is toch ook altijd een leuke uitdaging om te fotograferen. hier bleef hij eventjes stil hangen, maar het viel niet mee om met die harde wind goed te fotograferen, dus geen superfoto, maar ik ben er blij mee, het vogeltje vloog zo dichtbij, erg mooi om te zien.
Gewoon een vertederend natuurmomentje, een jonge ekster wordt door een van de ouders gevoerd. Ook weer geen superfoto, maar het moment was te mooi om niet te laten zien.
Deze jonge lepelaar zat weer heel dichtbij, een paadje dat ik meestal oversla (bij de vieze boerderij) maar deze dag toch weer een keertje nam, en wat een geluk....
Deze lepelaar had wel een rare linkervleugel, gebroken misschien?
 
Nog twee foto's van eerder dit jaar die ik nog was vergeten...
Portretje van een van de muskuseendjes die daar rondlopen, zeer  tamme beestjes dus goed van dichtbij te fotograferen.
En op tweede Pinksterdag werd de zonnige ochtend in een paar minuten een mistige wereld. Deze foto vind ik wel mooi, de mist geeft het een mysterieus sfeertje.
 
Ik ben benieuwd wat ik de volgende maand weer ga zien in de poelgeest polders. Er staan veel distels, hopelijk maaien ze die niet weg, zodat er vlinders op af komen en straks ook de puttertjes wanneer de distelbloemen zijn uitgebloeid. Of dat gaat gebeuren.....zal in de volgende Poelgeest-blog te zien zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita