donderdag 27 september 2012

Wildpark Het Aardhuis September 2012

Wildpark "Het Aardhuis"bij Apeldoorn is de ideale plek om edelherten te fotograferen.
Op een mooie septemberdag ben ik dan ook naar Apeldoorn gegaan voor een bezoekje aan de herten van het Aardhuis.
En jong mannetje, die kwam wel heel dichtbij..ik vergat weer uit te zoomen, gevolg, half hert.
Deze stoere jongen kwam ook best dichtbij de hut.

Het plaatshert kijkt not amused. Daarachter de nummer twee.
De hindes en het jonge mannetje kwamen als eerste uit het bos. Net als op de wildbaan, worden de herten hier ook gevoerd. De dieren weten de tijd dat het voer gegooid wordt en komen dan tevoorschijn. Leuk voor de fotografen.
De plaatsherten van de toekomst.
 
Buikje rond gegeten.....Tijd voor wat rust. Lekker even liggen.
Ook het grote hert ging er bij liggen.
Ow, die vliegen...wat een jeuk.
 
Een middagje Aardhuis.....leuk om edelherten van dichtbij te fotograferen.
Hier nogmaals het mooie grote mannetje en een hinde die al lekker is gaan liggen. Het harde licht maakte het soms moeilijk fotograferen, was het hert goed, dan had je een heel lichte omgeving....
Behalve de herten, kun je ook zwijntjes zien en is er een vogelhutje, waar ik ook even een kijkje heb genomen. Helaas waren er geen vogeltjes te zien. Misschien als ik wat meer tijd had en langer kon blijven zitten, waren ze wel gekomen, maar ik had maar een half uurtje.
 
In het bezoekerscentrum zijn steeds wisselende tentoonstellingen. Op dit moment is er een tentoonstelling over paddestoelen. Dus bij mijn volgende bezoekje, hoop ik er wat vroeger te zijn zodat ik daar ook nog even kan kijken. Het Aardhuis is nog tot eind oktober geopend, dan gaan ze in Winterslaap om in april weer open te gaan, als de jonge zwijntjes geboren zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita