woensdag 10 april 2013

Oud Poelgeest en bosanemoontjes

Zondag 7 April zou een mooie dag worden. Loes mailde me of ik zin had om op landgoed Oud Poelgeest bosanemoontjes te fotograferen. Nou daar had ik wel zin in, dus aan het einde van de ochtend spraken we af. Voor mij lekker op fiets afstand. Yvon kwam ook en zo brachten we gezellig een middagje door tussen de bosanemoontjes. Die bloemetjes leuk fotograferen valt nog niet mee.
De mist begon rond half 12 een beetje op te trekken. Dit is de oprijlaan naar kasteel oud Poelgeest. Links is volgens mij iets van een koetshuis en de anemoontjes, die zouden links van het kasteel te vinden zijn.


Het kasteel vanaf de zijkant. De zon kwam door en het licht werd al behoorlijk hard. De anemoontjes hadden we ook gevonden, ze staan hier op de voorgrond. Op een andere plek vonden we er nog veel meer en mooier dan op dit plekje.


Een groepje bosanemoontjes, deze zijn wat roze, maar er waren ook wat wittere exemplaren. De macrolenzen kwamen tevoorschijn en we zochten allemaal een plekje om lekker ons gang te gaan.

Het werd ook veel spelen met licht, tegenlicht of toch niet.....gewoon lekker van alles uitproberen.

Een enkel bloemetje of een heel groepje, en waar leg je de scherpte?

Creatief met scherpte. Het was echt heel leuk om van alles uit te proberen, hoewel het vooral het eerste uur ook frustrerend was omdat het niet echt wou lukken.

En weer even een groepje, met tegenlicht. Dat vind ik toch het mooiste bij dit soort bloemenfoto's.

Hoe zonniger het werd, hoe meer de bloemetjes open gingen, deze had zich helemaal geopend.
 
Jammer van het bruine puntje aan een van de kelkblaadjes, want deze foto vind ik zelf verder wel erg mooi.
 Op de achtergrond klonk ook nog de schaterlach van de groene specht en we hadden constant gezelschap van een groepje halsbandparkieten.

Met zijn viertjes

Nesteldrang. Een van de halsbandparkieten kroop elke keer in een holte in de boom. Het zou mij niets verbazen als daar binnenkort jonge halsbandparkietjes zijn.
 
Na een paar uurtjes fotograferen was de inspiratie op en besloten we nog even een rondje te maken bij de nabijgelegen Poelgeest Polders. Daarover meer in een andere blog.
Deze middag was weer zeer geslaagd. Gezellig met zijn drietjes fotograferen, de tijd vloog voorbij en ik weet zeker dat ik nog vaker terug zal gaan naar Oud-Poelgeest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita