zondag 12 mei 2013

Plevier plezier blog

Soms heb je een serie foto's die je meteen wil plaatsen. Die foto's kun je niet laten wachten. Gevolg: mijn polderfietstochtblog en de laatste foto's uit de AWD moeten nog even wachten, want de kleine plevieren gaan eerst. Wat een geweldige ochtend in de Poelgeest Polders. Terwijl ik naar een andere kleine plevier zat te kijken hoorde ik iets achter mij. Ik draaide me om en zag twee kleine plevieren op ongeveer 5 meter afstand. Omdat ik al zat, had ik een redelijk laag standpunt. En nu maar hopen dat er geen wandelaars kwamen, want ze zaten midden op het pad.


Er was niet veel zon deze morgen, maar af en toe piepten er wat straaltjes doorheen, en daar was ik heel blij mee. Wat gaaf om de kleine plevier van zo dichtbij te zien en te fotograferen. Ze zijn behoorlijk schuw en tot nu toe heb ik ze alleen van grote afstand op de foto kunnen zetten. En het werd nog leuker....


Manlief, ik ben er klaar voor.



Mevrouw plevier ging er mooi voor liggen en maakte allerlei geluidjes. Het mannetje liep wat om haar heen....


En de interesse was gewekt.....


Joehoe daar ben ik al...


En zo zaten ze even en voelde ik me toch wel een pottenkijker, om het liefdesspel der kleine plevieren zo te aanschouwen en er ook nog foto's van te maken. Maar welke natuurfotograaf zou deze kans niet grijpen?


Pleviertje stapelen.


Weer naast elkaar....


Wat zijn het mooie vogeltjes, en wat prees ik mij gelukkig dat ik er op dat moment was....en dat de enige wandelaar op het pad was blijven staan, op een afstandje kijkend naar deze vogels.


Ze liepen nog wat om elkaar heen...

 
En terwijl het zonnetje langzaam achter de wolk verdween maakte ik een laatste foto en bedankte de pleviertjes voor dit mooie natuurmoment. Letterlijk het hoogtepunt van een prachtige ochtend die nog meer moois in petto had: Jonge meerkoetjes die gevoerd worden en mama fuut die heel boos werd....maar dat in een andere blog.
Ondanks de donkere wolken, de wind en later de regen heb ik enorm genoten van een paar uurtjes Poelgeest Polders. Een klein gebiedje dat zoveel te bieden heeft en ook nog eens dichtbij huis, mij hoor je niet klagen.

1 opmerking:

  1. Ook een fraai plevierenblog (vast al eens gezien), maar wél met meer 'plezier' dan die van de morinellen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita