zaterdag 29 november 2014

29 november 2014: koude vingers aan het strand

Zaterdag 29 november was een zonnige maar koude dag. Zeker tegen zonsondergang, toen je ook de koude oostenwind goed voelde, had ik zulke koude vingers dat ik het knopje van mijn fotocamera niet meer kon indrukken. 
Een impressie van een middagje aan zee.
Wat mij direct op viel toen ik op het strand kwam......er waren bijna geen vogels. De wind was aflandig, er lagen ook weinig schelpen op het strand.....

Maar wel heel veel van deze blauwe kwallen.

En, wat later op de middag een heel gewillig drieteenstrandlopertje dat niet zo bang was.


En ineens gewoon naar mij toe kwam, en op een metertje van mij bleef staan, zoekend naar wat voedsel tusssen de steentjes.

Wat zijn het toch mooie vogeltjes

De zonsondergang leek even mooi te worden, maar even later verdween de zon achter de lage wolken boven zee...

Maar na zonsondergang komen wel de mooie kleuren.

Het was nog laag water

De stenen aan de noordkant van de uitwatering , een mooi punt om een zonsondergang te fotograferen, helaas was het water nog net iets te laag.... Mijn vingers waren inmiddels behoorlijk koud geworden, ik had wel handschoenen, maar dan die zonder vingers zodat ik nog kan fotograferen, maar met verkleumde vingers gaat dat dus ook niet meer, heb ik ondervonden. Na deze foto wandelde ik van het strand om de bus terug naar Leiden te nemen en daarna lekker op te warmen.

Op ongeveer dezelfde plek stond ik een maand eerder met Loes. De zonsondergang viel ook die avond wat tegen. Tja, je moet echt geluk hebben dat alles mooi samenvalt: getijde en de juiste weersomstandigheden.

Die middag met Loes waren er meer meeuwen op het strand, hier een jonge zilvermeeuw

En een volwassen zilvermeeuw op de uitkijk.
Zo'n middagje strand blijft wel erg leuk en iedere keer neem ik mij voor....dat ga ik vaker doen. Eens kijken of het er deze winter van komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita