vrijdag 27 februari 2015

zwanendans blog

Op vrijdag 13 februari bracht ik weer eens een bezoekje aan de Poelgeest polders. Ik was er sinds oktober niet meer geweest en op deze zonnige dag werd ik direct beloond met een prachtige show die de knobbelzwanen gaven.





Er werd druk gepoetst




 Even de vleugels uitschudden na de poetsbeurt







 Zo, meneer is er klaar voor



 En voor dat ik het wist had de zwaan een vrouwtje gevonden om de liefdes dans mee uit te voeren.



 Een prima staaltje synchroon zwemmen


 Dat hartje wilde maar niet gevormd worden


 Nog even samen mijn kant op kijken



 Dit ziet er toch wel helemaal verliefd uit.



 Het koppel zwom verder en mijn aandacht werd getrokken door  een andere poetsende zwaan.



 Hier kan ik uren naar kijken. Er waren veel zwanen in de Klaas Hennepoelpolder in Oegstgeest, er gebeurde ook erg veel.



 De hormonen speelden ook mee, dit mannetje jaagde een concurrent weg


 En nogmaals...(helaas geen foto waar ze beiden op staan).


Het was nog lang onrustig in de polder, maar ik vond het mooi geweest, ik was getrackteerd op een mooie show en keerde met een grote glimlach huiswaarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita