donderdag 14 januari 2016

Aan het strand (Katwijk aan zee 28DEC15)

Nog een blogje met de laatste foto's uit 2015. Op maandag 28 december was het eindelijk weer een mooie dag na een lange reeks grijze en regenachtige dagen. Ik moest die dag werken, maar heb in de middag een paar uurtjes vrij genomen om lekker uit te waaien op het strand....




Een hoopje scheermesjes, blijft leuk om dit te fotograferen.




Een drieteenstrandlopertje, ze zijn supersnel en zitten maar heel af en toe even stil. Ik heb er meerdere gezien deze middag maar fotograferen was niet te doen met zoveel mensen (kinderen) en honden die over het strand renden, nog voordat ik het vogeltje dicht genoeg genaderd was, kwam er een hond die het beestje deed opvliegen. En zo ging het meerdere keren...




Het was opkomend tij en of het daaraan lag dat er nauwelijks meeuwen op het strand waren of dat dit ook kwam door de grote drukte....




Nog maar een detailfoto van een scheermesje, die gaat er in ieder geval niet vandoor als er een hond aan komt.




Het werd snel vloed en terwijl ik vanaf een zandbankje deze vogeltjes fotografeerde, steeg het water om mij heen zodat ik snel moest verkassen naar het strand om geen natte voeten te krijgen.




Deze twee zochten iets op laag water, zullen vast geen spijkers geweest zijn.




Rennen over het water





Terwijl het de hele middag zonnig was, kwamen er rond half 4 wolken vanaf zee, weg licht en ook een mooie zonsondergang kon ik deze middag wel vergeten. Volgende keer beter...




Een laatste blik op het strand, waar het gewoon druk bleef ( Kerstvakantie), ik besloot niet te wachten tot de zon echt onder was en nam de bus weer richting Leiden.



Het was heerlijk om even een middagje naar zee te gaan, dat moet ik vaker doen, gewoon een paar uurtjes vrij nemen en dan lekker nog naar het strand, en wie weet komt die mooie zonsondergang dan ook nog wel.

23 opmerkingen:

  1. Hooi Ghita
    mooie foto's uit Katwijk.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tante jacqueline14 januari 2016 om 19:33

    hallo Ghita,

    mooie foto's van het strand vooral de laatste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ghita,
    Hele mooie foto's! Vooral de foto 5 vind ik super. Erg knap dat je die snelle vogeltjes zo goed op de foto hebt gezet. (Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar kreeg ze niet eens in beeld!)
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja, kerstvakantie en mooi weer: dan is het overal druk. Ook in de AWD, waar ik die dag was. Gelukkig is het daar verboden voor honden! Toch heb je er het beste van gemaakt en is het best een bekijkenswaardig blogje geworden.
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ghita,
    Mooie strandsfeer en ik zie het helemaal voor me die voorbij rollende drieteentjes ;-))Hele mooie foto's. de fts. 2, 7, 8, en 9 vind ik het mooist.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ghita
    Leuk die Drieteenstrandlopertjes, ze zijn erg snel om te fotograferen maar je heb ze er mooi op staan. Je laatste foto met die lucht vind ik erg mooi .
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ghita,
    Je beschrijft een middagje strand met mooi weer. Helaas voorspelbaar dat het er dan druk is. Je bent er in ieder geval even een poosje uit geweest. In ieder geval was het veel aangenamer dan het grijze, natte weer van de laatste week. De beelden zijn karakteristiek, maar dat mag de pret niet drukken.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Ghita,
    Ik voel met je mee wat betreft de drietenen, ze zijn zo verschrikkelijk snel.. En dan al die mensen en honden. Maar ja, als het dan toch lukt is het fijn. Zag je de drieteentjes in het journaal bij de potvissen? Ik zag er al een foto in, ha, ha.

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is toch wel het fijne van het wonen dichtbij zee. Het is er steeds weer anders en heerlijk om even uit te waaien. Leuk de scheermesjes, lekker laag standpunt.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Ghita,
    Schitterende foto's!! Je tweede en laatste foto vind ik echt super.
    Mooi die drieteenstrandloper zo vanuit dat standpunt genomen met dat geribbelde zand ervoor. En die laatste met die fantastische lucht. Het leuke daarbij is dat je ook die mensen daar heel in de verte in beeld ziet. Prachtig!!

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker uitwaaien op het strand is altijd goed. De foto's van de drieteentjes vind ik best geslaagd. LEuk om de vogels wat minder groot in beeld te zien en meer van de omgeving erbij.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dan te bedenken dat ik vroeger dicht bij zee woonde en werkte. Ik mis het strand en de zee soms wel erg. Met deze prachtige foto's heb je het weer even voor mij dichterbij gehaald Ghita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker hoor afentoe naar het strand van Katwijk, je hebt er mooie plaatjes geschoten van de drieteenstrandlopertjes, kleine drukke vogeltjes zijn het en het lijkt wel alsof ze altijd aandacht vragen. Jammer dat je geen zonsondergang kon fotograferen maar de laatste foto is toch erg mooi geworden door de kleuren ! Groeten Adria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Blijft een mooi stukje strand waar altijd iets te beleven is. Mooie foto's weer.
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ghita,
    ik krijg hier toch wel een heerlijk strand-uitwaai-gevoel bij hoor.
    Ondanks de honden heb je de drieteentjes er mooi op gekregen! Foto 5 is extra leuk door de fiks opspattende golf erachter.
    Je eerste foto vind ik erg mooi door de zachte voor- en achtergrond. Meeuw in de vlucht is ook top.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. N.B. Fijn om je foto's in de lightbox extra goed te kunnen bekijken.

      Verwijderen
  16. Hoi Ghita,

    Het zijn hartstikke leuke beestjes, die drieteentjes, maar vaak ook lastig te fotograferen, ze zijn zo vliegensvlug. En als er dan ook nog honden aankomen, wat helaas maar al te vaak het geval is, dan kun je het wel schudden. Maar deze heb je er toch prima op staan. En ondanks dat je niet gewacht hebt tot de zonsondergang is de laatste foto toch ook een hele mooie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd fijn om even uit te waaien en waar kun je dat beter doen dan aan het strand.
    Beetje jammer dat dat dan natuurlijk veel meer mensen dat denken.
    Maar je hebt toch een leuke fotoreeks kunnen maken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie Kattekse foto's. Moest wel even goed kijken wat die 'rotsblokken' in zee waren.. (Unknown ben ik: Tagrijn. Ofschoon ik dat steeds invul, blijven ze me hardnekkig Onbekend noemen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je staat hier gewoon als Tagrijn, maar volgens mij moet je het wel steeds opnieuw invullen.

      Verwijderen
  19. Hai Ghita,

    Laat naar het strand op een mooie dag dan is het eigenlijk een onmogelijk opgave om met een echt mooie vogelfoto thuis te komen. Je vliegende kokmeeuw en de twee schelpenfoto's zijn dan dingen die nog wel gedaan kunnen worden en die zijn dan ook direct erg fraai geworden. Mooie laatste foto ook.
    Zou erg grappig zijn als je ook nog een groepje van drie mensen op de juiste plek ertussen zou plakken. Dan zou je zomaar weer een foto kunnen hebben waarmee je een prijs kunt winnen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moest ff goed kijken naar het aantal mensen op de foto, nu zie ik het 1.....2.......4, had het zelf niet eens door.

      Verwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita