vrijdag 15 juli 2011

Paradijs en Spanderswoud

Aan het einde van de ochtend, een mooie zondag...bezochten HenkCees en ik het natuurgebied met de mooie naam Paradijs. Ik had dit gebied op mijn verlanglijstje gezet vanwege de blogs van Cees. Die nodigden gewoon uit tot een bezoekje. Helaas zagen we in het Paradijs geen reeen, waar ik wel op hoopte, maar er was genoeg te  zien.
Het landschap. De zon scheen fel en maakte het fotograferen best moeilijk.
 
Blauwe bloemen....

En ineens was daar ook wat paars/roze

Mijn eerste weidebeekjuffer. Ik had deze nog nooit gezien, en deze dag zag ik hem en kon er ook nog een mooie foto van maken.
 
Wij liepen zo enkele uren rond, grotendeels liepen we het klompenpad, door bossen, langs een heideveldje, akkertjes waarop we steeds uitkeken naar een ree.  Zo liepen we een aantal uren rond. Tegen half 3 vertrokken Henk en ik richting Hilversum om nog naar de reeen in het Spanderswoud te gaan kijken. We namen afscheid van Cees en bedankten voor de leuke dag.




 
Ze zijn al niet meer zo schuw. In de bronstperiode, die van half juli tot half augustus loopt, laten de reegeiten zich heel goed zien. Ook de bokken zijn niet schuw, je kan ze dus best wel van dichtbij bekijken.

 
Deze reegeit was het bos uitgelopen, richting een meer open gebied, jippie....meer licht.
Ze verdween even later in de struiken., maar we hadden toch wel een paar mooie momentjes.
Alles bij elkaar hebben we best veel reeen gezien in het bos. Ik hoop er nog binnenkort weer heen te gaan, om betere foto's te maken van deze schitterende dieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita