zondag 27 mei 2012

Polders Poelgeest: mei 2012

Dat er iedere maand wel wat te zien is in de poelgeest bewijst deze blog. Weer een mooie (vogel)varia en deze keer een hoofdrol voor Zoef de haas.
De haas zat op het voetpaadje om de Veerpolder. Stapje voor stapje kwam ik dichterbij, vooral op de momenten dat er op het naastgelegen spoor een trein voorbij kwam deed ik een paar passen om daarna weer laag bij de grond te wachten.

De haas hipte steeds wat verder maar ging er niet als een haas vandoor, en zo kon ik nog een paar leuke foto's maken.
 
Als ik alleen deze foto zie, en niet de haas zelf had zien springen en hupsen zou ik toch denken dat het beestje een beetje triest is.....
Nee hoor, niets triest..de oortjes gaan weer rechtop en de haas huppelt lekker verder.
Ik bedank Zoef voor deze mooie fotoshoot en loop verder naar de volgende verrassing.
Een nijlgans met jongen. Deze jong nijlgansjes zien er heel anders uit dan de jonge Canadeesjes.
Ja, daar issie weer: "Agossie wat lieeeefff"
En alweer een mooie verrassing. Ik zat even op een bankje een broodje te eten, keek uit over de veerpolder en zag deze lepelaar op zo'n 50 meter. Broodje weg, camera gepakt.
En leuk.....een kwisvraag...hoeveel verschillende vogelsoorten staan er op deze foto.
Wauw, een lepelaar zo dichtbij, mooi in het licht...dat is weer zo'n geluksmomentje.
Kokmeeuwen zitten nu ook overal in de veerpolder.
Net als de boerenzwaluwen.
Deze foto is nog van 29 april, de blauwborst. In mei heb ik hem niet meer gezien of gehoord. Wel hoorde ik rietzangers en rietgorzen in het riet, maar helaas kreeg ik ze niet op de foto.
Een bosruiter kon ik van redelijk dichtbij fotograferen, hij was lekker aan het fourageren in de modder.
 
Mei is bijna om, ben benieuwd wat juni gaat brengen in de Poelgeest polder.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita