zondag 18 januari 2015

uitwaaien in de AWD

Na de grijze dinsdag (30 december 2014) was ik op vrijdagmiddag 02 januari 2015 alweer in de waterleidingduinen.  Ten eerste omdat ik had gezien dat het daarna een lange periode donker, nat en onstuimig weer zou worden, ten tweede is de AWD een gebied waar de paden nog niet in modderpoelen zijn veranderd door de vele regen (in tegenstelling tot Polders Poelgeest en Cronesteijn) en ten derde....ja ik geef het toe....ik beng gewoon verslaafd aan de AWD.
Want waar kun je de grote zaagbekeenden zo goed (en van dichtbij) fotograferen. Hier mevrouw zaagbek.
Meneer zaagbek voegde zich erbij terwijl het haar van mevrouw zaagbek door de wind helemaal omhoog waait.

Twee wilde zwanen in het rechter Schusterkanaal bezorgden mij een mooi half uurtje. Ik heb gewoon gekeken, wat foto's gemaakt, weer gekeken en vooral genoten.

dit is toch prachtig

En toen kwam de zon weer achter de wolk vandaan, wat ziet het er dan toch weer anders uit.

Dit verveelt nooit, ik kijk er iedere winter naar uit.

Een groepje wilde zwanen in het infiltratie gebied, ik moest zo'n beetje recht tegen de zon in fotograferen. 

Twee zaagbekeend mannetjes en een vrouwtje, hier gaat het nog even goed, maar later werd een van de mannen verjaagd door de ander.

 Vlak voor zonsondergang bij het renbaanveld. Er stond een frisse koude wind, maar wat was het toch weer heerlijk om lekker door de AWD te wandelen.
Dat verveelt mij ook nooit, dus ik hoop er ook in 2015 weer vaak te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita