zaterdag 29 augustus 2015

Amsterdamse Waterleidingduinen : Augustus 2015

Ook in Augustus is er genoeg te zien in de Amsterdamse Waterleidingduinen, de herten hebben mooie bastgeweien die nog deze maand geveegd gaan worden. Er zijn volop heidelibellen. De vlinders die er nog zijn, die zijn wel wat afgevlogen, voor de vlinders is juli de mooiste maand. De jonge vosjes en kleine damhertjes worden groter.....en laten zich meer zien.

Een overstekend damhertmannetje met mooi bastgewei  

 Jonge vos in het groen


 Haar broertje kwam ook even kijken

 Wat verderop ...weer een jonge vos, leuk dat het vlindertje ook even in beeld kwam fladderen, dat zag ik overigens pas thuis toen ik de foto terug zag.

 De oude moervos blijft mijn favoriete vosje

 Maar er is meer dan vosjes in de AWD, zoals deze prachtige bloedrode heideliebel, of is het toch de bruinrode...

Een zandpad op het zandpad :-)

 Een wat afgevlogen keizersmantel, de vlindertijd is toch wel op zijn einde. Nu heb ik de keizersmantel eens met gesloten vleugels gefotografeerd. Die dag zag ik overigens weinig vlinders, maar wel heel erg veel libellen.

 Boomkikkertje, ook dit blijft leuk om te fotograferen, zeker als een keertje op een wat mooier plekje zitten en ook nog even willen kijken.

 Ja, die jonge damhertjes blijven mij vertederen. Ik kan hier gewoon niet genoeg van krijgen en ook als ze al wat ouder zijn, vind ik ze zo schattig. Dat koppie, die grote oren en natuurlijk die lieve bambi blik.

 Moeder hert blijft altijd in de buurt

 Spannend dat water....wat is daar aan de overkant.... Even dacht ik dat ze naar de overkant zouden springen..

 Maar ze bedachten zich...

Dit is gewoon genieten, als je dit mag fotograferen

 De blauwvleugelsprinkhaan...

 Dit kruidige plantje met hele kleine paarse bloemetjes deed me aan tijm denken.

 een varen in de spotlight, de rest in de schaduw, vond het wel apart

 En tot besluit nog een libel.....een bruinrode, steenrode of toch een bloedrode heidelibel.

September.....de maand van verandering, de overgang van zomer naar herfst, de laatste libellen, de bomen die van kleur veranderen, de hertenmannen die zich klaarmaken voor de bronst. Ik hoop ook in deze maand weer een paar keer de AWD te bezoeken en dan weer een mooi blog te kunnen maken van wat die maand heeft laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog. Bedankt voor je reactie
groetjes Ghita